+ Konuya Cevap Yaz
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: RISALE-I KUDSIYYE TERCEMESI 1.BAB

  1. #1
    İSTİKAMET GÜVENLİK ARAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.12.2007
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    10.110

    Standart RISALE-I KUDSIYYE TERCEMESI 1.BAB



    R I SALE-I KUDSIYYE T E R C Ü M E S I
    RISALE-I KUDSIYYE TERCEMESI
    1.BAB
    Risale-i Kudsiyye'nin "Eûz-ü Besmele, Hamdele ve
    Salvele" si beyanindadir.
    (Beyt-l)
    Allah dostlari bir ise: Eûzu, Besmele
    Hamdele ve Salvele ile baslardi.
    ,
    Mustafa Ismet Garibullah Büyük Seyh Efendi
    (Kuddise Sirruhu)
    Hazretleri
    de Risale-I Kudsiyye'sinde böyle yapmistir.
    "Sigindim Zat-i Hakk'a gel gidelim"
    "Allah-u Teâlâ Hazretleri'nin Zat ina sigindim."
    5

    R I SALE-I KUDSIYYE T E R C Ü M E S I
    Sigindim:
    Kelimesi türkçedir. Arapçasi dür. Ve masdari
    ve
    gelir. Bu masdarlar iltica etmek, korun-mak, ecir talep etmek,
    yardim istemek manalarinda kulanilir.
    Siginmak iki sekilde olur: Bir maddî varliklara -yani yaratilanlara-
    siginmak vardir. Meselâ bir gurup çocuk oynarken içlerinden bir tanesi
    digerlerini kizdirip sonra, korkudan anne veya babasinin yanina kossa,
    bu bir sig inmadir.
    Ya da bir insan bir agacin arkasina saklansa veya eve girip kapiyi
    kilitlese bunlarin hepsi siginmadir. Bir de manen siginmak vardir, bu
    siginma Allah-u Tealâ Hazretlerine olur.
    Zat-i Hakk'a sigindim
    : demek: "Allah-u Teâlâ Hazretle-ri'nin Zatina
    sigindim." demektir.
    Sigindim,
    kelimesinde fiil fail bir aradadir.
    Zat-i Hak
    da mefuldür,
    Bu sekilde yanyana gelen kelimelere nahiv ilminde terkib-i izafî denir.
    Birinci kelime muzaf ikinc isi muzafun ileyh'tir. Zat-i Hak'ka diye okunan
    bu terkip Türkçe de: "Hakk'in zatina" diye okunur. Beytullah, Abdullah,
    Ibn-ü Ahmet gibi kelimeler de "Zat-i Hak" gibi birer terkiplerdir.
    Dil ilimleri her lisanda vardir. Dil ilimlerini de Allah-u Tealâ Hazretleri
    yaratmistir. Dil ilimlerine arapçada "Sarf" ve "Nahiv" denir.
    Allah-u Teâlâ Hazretlerinin kelâmi olan Kur'an-i Kerim'de sarf ve nahiv
    ilimlerindeki bütün k urallar en güzel ve en iyi sekilde kullanilmistir.
    Insanlar bunlari zamanla bularak kitaplara geçirmislerdir. Bu ilim, dinî
    ilmleri ögrenmeye vesile oldug undan çok kiymetlidir.
    Telefon ve telgraf da dil ilimleri gibidir. Bunlari da Allah-u Tealâ
    yaratmistir. Sonra da bir bir kullarina bulduruyor. Elektrik te böyle. Daha
    neler varsa hepsini Allah-u Tealâ yaratti. Kullar bunlari kendilerine mal
    etmesinler, edebi terketmesinler.
    Anlatildigina göre bir medrese talebesi vefat etmis, gömülmüs, kendisine
    telkin verilmis, ve onu gömen cemaat geri dönmüs. Münker-Nekir
    melekleri gelip talebeye:
    Rabbin Kimdir?
    Diye sormuslar.
    Talebe de:
    mukaddem haber
    muahhar mübteda diye
    cevap vermis.
    6





    R I SALE-I KUDSIYYE T E R C Ü M E S I
    Melekler, Alîm (ziyade bilici) olan Allah-u Tealâ Hazretlerine gidip: "Ya
    Rabbi bu ne diyor." diye sormuslar. Allah-u Tealâ Hazretleri de
    meleklere:
    "Benim kullarim benim kelâmimi anlamak için bir takim kaideler
    Ögrenirler, bu da onlardandir, söyledigi dogrudur, ona
    dokunmayin"
    buyurmus. Bakiniz "iki kelimeden birinin mübteda,
    digerinin haber" oldugunu söylemesi: "Rabbim Allah'tir" demek yerine
    geçti.
    "Sigindim Zat-i Hakk'a gel gidelim"
    demekle,
    Mustafa Ismet Garibullah (Büvük Seyh Efendi)
    (Kuddise Sirruhu)
    Hazretleri: dedigini ifade ediyor.
    Eûzü billah,
    mahlûktan halika dönüstür.
    Hayirlarin hasil olmasi, bütün belâlarin defolmasi hususunda ve
    nefislerin ihtiyaçlarinda tam zengin olan Allah'a siginmaktir. Ve
    bunda "Allah'a kaçin." ayet-i keri-
    mesinin sirri vardir.
    Burada Üstadimiz Haci Ali Haydar Efendi
    (Kuddise sirruhu)
    Hazretleri, Risaley-i Kudsiyye'sinin kenarina söyle yazmistir
    :
    Imam Ebu'l-Kasim Abdül Kerim ibni Hevâzen el- Kuseyrî
    (Kuddise
    Sirruhu),
    Üstad Ebu Ali ed-Dekkak
    (Kuddise Sirruhu)
    nun söyle
    buyurdugunu isittigini nakletmistir:
    "Bir gün Davud
    (Aleyhisselam)
    tek basina bazi sahralara çikmisti Allah-
    u Tealâ ona:
    'Ey Davud! Seni niçin yalniz görüyorum'
    deyince,
    7



    R I SALE-I KUDSIYYE T E R C Ü M E S I
    O: 'Ey Ilahim! Kalbime sana kavusma askini (Seninle beraber tenhada
    olmayi) tercih ediyorum, bu ask, benimle insanlarin beraberligin arasina
    girerek engel oldu.' diye cevap verince,
    Allah-u Tealâ ona:
    “insanlara geri dön, süphesiz ki sen bana kaçak
    bir kulumu getirirsen seni Levh-i Mahfuz'da CEHBEZA
    (iyiyi
    kötüden ayiran mütehassis, akilli, büyük âlim)
    olarak yazarim.”
    diye
    vahyetti." (Burada nihayet buldu).
    Ayrica burada Mevlâya yaklasmaya acizlikten baska bir vesile
    olmadigina da isaret vardir. Hakiki acizligi anlamak, idrak etmek de
    makamlarin en nihayetidir (yükseklik bakimindan sonudur).
    Kul (insan), eûzü diyerek günah kapilarini kapatir. "Besmele" çekerek
    taat kapilarini açar. Ariflerin istiâzesi (siginmasi) Allah
    (Celle Celalühü)
    dan gayrisini görmekten ve kesretin (çoklugun) kendisine hic ap (perde)
    olmasindandir.
    Hakiki istiâze sirf söz ile olmaz, onda kalp huzuru ve sözün hâle ve fiile
    uygun olmasi lâzimdir. Lisan: "Eûzü billah" derken, hâl
    ve fiil
    "Seytana sigindim."
    dememelidir. Kalbin
    huzur bulmasi da su ayet-i kerimede buyuruldug u üzere ancak zikir ile
    mümkündür.
    "Agâh olunuz!
    (Biliniz ki!),
    kalpler ancak Allah'in zikri ile mutmain
    olur
    (sükûnet bulur)
    "
    (Rad Suresi:28)
    Büyük Seyh Efendi Mustafa Ismet Garibullah
    (Kuddise Sirruhu)
    Hazretlerinin, kabiliyetli bir müridi olan Ali Sirri S em'ullah
    (Kuddise
    Sirruhu)
    ya yazmis oldug u mektupta zikir söyle anlatilmaktadir.
    "Bütün evliyaullah'a göre zikirden murad, sekilsiz ve misilsiz
    olarak Allah'in
    (Celle Celalühü)
    Zatini düsenerek kalbin helak
    olmasi
    (eriyip gitmesi)
    suretiyle Allah'a
    (Celle Celalühü)
    yönelmek ve
    masivadan
    (Allah'dan baska her
    seyden)
    yüz çevirmektir."

    devam edecek inşaALLAH

    destek için lütfen risale-ı kudsıyye kitabını satın alınız


    Konu ARAL tarafından (07.12.2008 Saat 17:09 ) değiştirilmiştir.

  2. #2

    Standart

    Paylaşım için saĞol Allah razı olsun

+ Konuya Cevap Yaz

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok