+ Konuya Cevap Yaz
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Konu: Nefsin yaratılış sebebi

  1. #1
    AkSeL
    Gast

    Beitrag Nefsin yaratılış sebebi

    Nefs, insan ve cinde kötülüklerin kaynagi olarak yaratilmistir. Kötülüklerin kaynagi olarak yaratilan nefs için; “Allahü teala, nefsi yaratmasaydi, insanlar onun aldatmasindan kurtulurdu. Kimse kötülük yapamaz, herkes Cennete giderdi” denmektedir.

    Bu konuda, Islam alimlerinin büyüklerinden Imam-i Rabbani hazretleri buyuruyor ki:


    “Bu dünyada, her mahlukta, her seyde, Allahü tealanin hem rahmet sifati, hem de kahir, gadap sifati zuhur etmektedir. Su, insanlarin, hayvanlarin ve bitkilerin yasamalari, temizlik, yemek ve ilaç yapmak için lazim oldugu gibi, denizde binlerce insan bogulmakta, sel sulari evleri yikmaktadir. Soguk su içen, hasta olmaktadir.


    Ates, ekmek, yemek pisirmek ve kisin isinmak için lazim oldugu gibi, içine düseni yakmaktadir. Elektrik, çok yerde isimize yaradigi halde, yangina sebep olmakta, insana çarpinca, hemen öldürmektedir. Her ilaç, bir derde deva oldugu halde, fazlasi zararli olmaktadir. Her sey de böyledir. Nefs de bunlar gibidir.

    Hem faydali, hem zararli taraflari vardir. Nefsin yaratilmasi, insanlarin yasamasi, üremesi ve dünya için çalismalari ve ahiret için cihad sevabi kazanmalari içindir. Allahü teala, nefsi böyle nice faydalari için yaratti. Fakat, nefs, bazi lezzetlerine doymaz.

    Allahü teala bütün insanlara merhamet ederek, nefse hakim olup, zararli arzularini önlemeleri için, akil da yaratti. Akil, insan beyni vasitasi ile, his uzuvlarindan, seytandan ve nefsten kalbe gelen arzulari inceleyerek, iyilerini kötülerinden ayiran bir kuvvettir.


    yanilmazsa buna, Akl-i selim denir. Allahü teala, ayrica Peygamberler göndererek, hangi seylerin faydali, iyi ve hangi seylerin zararli olduklarini ve nefsin bütün arzularinin kötü oldugunu bildirdi.

    Akil, nefsin isteklerini Peygamberlerin iyi dedikleri seylerden ayirip, kalbe bildirir, kalb de, aklin bildirdigini tercih ederse, nefsin arzularini yapmayi irade etmez. Kalb, Islamiyet’in iyi dediklerini, tercih eder, irade eder ve yaptirirsa, insan saadete kavusur. Kalbin, iyiden, kötüden birini tercih ve irade etmesine Kesb denir. Insanin hareket organlari, beynine, beyin da kalbine tabidir.

    Kalbin emrine uygun hareket ederler. Kalb, beyin vasitasi ile his organlarindan ve ruh vasitasi ile taraf-i ilahiden ve akildan, melekten, hafizadan, nefsten ve seytandan gelen tesirlerin toplandigi bir merkezdir. Kalb, akla uyunca, nefsin yaratilmis olmasi, insanlarin sonsuz nimetlere kavusmalarina mani olmaz. Kalbin nefse aldanmamasi, ona uymamasi, nefs ile Cihad-i ekber olur.

    Allahü teala, cihad edenlere, Cennette yüksek dereceler verecegini bildiriyor. Nefs, insanlarin cihad sevabina kavusmalarina, meleklerden üstün olmalarina sebep olmaktadir.”

    Serefeddin Yahya Müniri hazretleri de; “Nefsin yaratilmasi, insanlarin yasamasi, üremesi ve dünya için çalismalari içindir. Allahü teala nefsi böyle nice faydalar için yaratti. Fakat bütün insanlara merhamet ederek, aciyarak, nefse uymayi frenlemeleri, ona hakim olup, zararlarini önlemeleri için insanlarda akil da yaratti” buyurmaktadir.

    Dinimiz, kötülükler deposu olarak yaratilan nefsin öldürülmesini, yok edilmesini degil, nefse uymaktan, onun dedigini yapmaktan bizi men etmektedir. Allahü teala Kur'an-i kerimde Naziat suresinin kirkinci ayet-i kerimesinde mealen buyuruyor ki:
    (Cenab-i Hakk'in huzurundan korkup, nefsini [gayr-i mesru] nefsani arzularindan [heva ve isteklerden]
    men eden kimsenin varacaklari yer muhakkak Cennettir.)

    Hadis-i serifte buyuruldu ki:
    (Akilliligin alameti; nefse galip ve hakim olmak ve öldükten sonra lazim olanlari hazirlamaktir. Ahmaklik alameti; nefse uyup, Allah'tan af, merhamet beklemektir.)

    Ebu Bekir Tamistani hazretleri; “Nefse uymaktan kurtulmak, dünya nimetlerinin en büyügüdür. Çünkü nefs, Allahü teala ile kul arasindaki perdelerin en büyügüdür” buyurmustur.

    Ali Müzeyyen hazretleri buyuruyor ki:
    “Allah yolunda nefsi ile yürümek isteyen daha ilk adiminda hata etmis demektir. Nefsini terk edip de ihlas ile her seyde Allahü tealanin rizasini düsünerek yola çikarsa, Allahü teala ona kendisine kavusturacak rehberi tanitir.”

    Nefs, emir altina girmekten hoslanmaz. Bunun için ibadet yapmak istemez. Nefsin gidasi, inkar, isyan yani günahlar, haramlar oldugu için, günahlardan sakinmak ona çok agir gelmektedir. Bunun için Imam-i Rabbani hazretleri; “Nefse, günahlardan kaçmak, ibadet yapmaktan daha güç gelir. Onun için günahtan kaçman daha sevaptir” buyurmustur.

    Ve Ali Hafiz efendinin buyurdugu gibi:
    “Nefs düsmandir. Düsman sözüyle hareket etmek akil isi degildir.”


  2. #2
    Istikamet Özel Üye İLAHİ_ASK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08.03.2009
    Bulunduğu yer
    ..hasretin diyarından..
    Mesajlar
    4.518

    Standart


    :(:( 3 kuruşluk insana 5 kuruşluk değer verirsen geriye kalan 2 kuruşa satılırsın :(:(

  3. #3

    Standart

    Akil, nefsin isteklerini Peygamberlerin iyi dedikleri seylerden ayirip, kalbe bildirir, kalb de, aklin bildirdigini tercih ederse, nefsin arzularini yapmayi irade etmez. Kalb, Islamiyet’in iyi dediklerini, tercih eder, irade eder ve yaptirirsa, insan saadete kavusur. Kalbin, iyiden, kötüden birini tercih ve irade etmesine Kesb denir. Insanin hareket organlari, beynine, beyin da kalbine tabidir.

    Kalbin emrine uygun hareket ederler. Kalb, beyin vasitasi ile his organlarindan ve ruh vasitasi ile taraf-i ilahiden ve akildan, melekten, hafizadan, nefsten ve seytandan gelen tesirlerin toplandigi bir merkezdir. Kalb, akla uyunca, nefsin yaratilmis olmasi, insanlarin sonsuz nimetlere kavusmalarina mani olmaz. Kalbin nefse aldanmamasi, ona uymamasi, nefs ile Cihad-i ekber olur.

    Hadis-i serifte buyurur
    Akilliligin alameti; nefse galip ve hakim olmak ve öldükten sonra lazim olanlari hazirlamaktir. Ahmaklik alameti; nefse uyup, Allah'tan af, merhamet beklemektir
    Herkim nefsini bilirse rabbinide bilir



    Nasıl ağlamayım etmeyim feryat
    Griftar-ı aşkın bi-nevasıyam
    Leylinindir Mecnun,Şirinin Ferhat
    Bende Şahı Levlakın mübtelasıyam
    MAVERA Yolcusu!.

+ Konuya Cevap Yaz

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok